Ben jij een (toekomstige) verkoper op bol.com en wil je meer verkopen? Dan is het belangrijk om je USP te bepalen. Maar wat zijn USP's eigenlijk en hoe bepaal je ze? In deze blog helpen we je op weg.
USP staat voor Unique Selling Point, oftewel uniek verkooppunt. Het is datgene wat jouw product onderscheidt van de rest en wat het aantrekkelijk maakt voor potentiële klanten. Het is dus belangrijk om jouw USP te bepalen en deze duidelijk over te brengen aan de klant, zodat deze voor jouw product kiest en niet voor de concurrentie.
Kijk wat jouw concurrenten doen en hoe zij zich onderscheiden op bol.com. Probeer jouw eigen product te vergelijken en te kijken waar jij je kunt onderscheiden. Bekijk ook de reviews van jouw concurrenten en kijk waar hun klanten tevreden of ontevreden over zijn.
Vraag jouw klanten waarom zij voor jouw product hebben gekozen. Wat hebben zij precies aangesproken en wat vonden zij belangrijk? Deze antwoorden kunnen jou helpen om jouw USP te bepalen en te versterken.
Bedenk wat jouw product uniek maakt en focus je daarop. Is jouw product duurzamer dan de concurrentie? Is het makkelijker in gebruik? Is het van betere kwaliteit? Zorg dat deze verbeterpunten duidelijk naar voren komen op jouw productpagina op bol.com.
Durf te experimenteren met verschillende USP's. Probeer bijvoorbeeld tijdelijk een actie te voeren waarbij jouw USP extra benadrukt wordt en kijk of dit leidt tot meer verkoop. Zo kun je erachter komen welke USP het meest effectief is voor jouw product.
Als je jouw USP hebt bepaald en duidelijk communiceert op jouw productpagina, is het belangrijk om deze ook te laten zien in de zoekresultaten. Gebruik jouw USP in de titel en beschrijving van het product, zodat deze opvalt tussen de concurrentie. Daarnaast kun je jouw USP inzetten in advertenties en social media-uitingen om extra aandacht te genereren.
USP's zijn dus belangrijk om jouw product te onderscheiden van de concurrentie en meer te verkopen op bol.com. Door onderzoek te doen naar de concurrentie, jouw klanten te bevragen, op jouw sterke punten te focussen en te experimenteren met verschillende USP's, kun je jouw unieke verkooppunten bepalen en effectief inzetten op bol.com. Zorg dat deze USP's duidelijk naar voren komen op jouw productpagina en in jouw zoekresultaten en gebruik ze in advertenties en social media-uitingen voor extra aandacht. Zo verkoop jij meer op bol.com!
Snelstartgidsen
Nieuwste artikelen
Door Administratie - 09 Oct. 2024
Door Administratie - 27 Aug. 2024
Door Administratie - 07 Aug. 2024
Door Administratie - 24 Jul. 2024
Door Administratie - 06 Jun. 2024
Door Administratie - 06 Jun. 2024
Door Administratie - 02 Feb. 2024
Door Administratie - 26 Jan. 2024
Door Administratie - 24 Jan. 2024
Door Administratie - 23 Jan. 2024
We zijn er om je te helpen. Krijg toegang tot de meest geavanceerde tool voor productonderzoek, e-mailmarketing en data insights op de markt.
* Zonder kosten. Abonnement op elk gewenst moment opzeggen.
Nu je helemaal aan het einde van de pagina bent, is het eindelijk tijd om actie te nemen. Druk op de knop hiernaast om je proefperiode te starten!
Wij weten 100% zeker dat jij dat ook gaat vinden.