1. Home
  2. Rylee Blog
  3. Bol.com verkopersinformatie
  4. De best verkochte producten op bol in 2024

De best verkochte producten op bol in 2024

Administratie Rylee

Bol.com verkopersinformatie

11 Nov. 2022 - 7 minuten leestijd

Bol.com is een geweldig platform om producten te verkopen, maar natuurlijk wij zijn niet de enigen die dit weten. Niet voor niets is het aanbod op bol.com enorm. Maar niet alle producten verkopen even goed. In deze blog gaan wij het hebben over de best verkochte producten op bol. Zo weet jij als (startende) verkoper direct welke producten of branches interessant kunnen zijn voor de verkoop. Ook ontdek je misschien dat je product welke jij wilt verkopen juist weinig vraag heeft. Zo voorkom jij tijdig dat je veel tijd investeert in een product met waarschijnlijk weinig potentie. 

Zeker tijdens de corona periode en hierna zijn veel producten online verkocht. Bol.com speelde een grote rol in deze online verkoop. Het mooie aan online verkopen is dat bijna alles verkocht kan worden. Denk hierbij aan kleding, sieraden, babyspullen en sportartikelen. Niets is te gek. Het is een trend dat er steeds meer kleding, schoenen en accessoires worden verkocht. Voorheen kochten klanten dit liever fysiek in een winkel. 

Van een paar productcategorieën kunnen wij sowieso zeggen dat deze structureel de best verkochte producten op bol zijn. Onder deze productcategorieën vallen verschillende producten, deze worden onderstaand opgesomd. 

  • Spelletjes: kaartspellen, legoblokken, bordspellen en legpuzzels;

  • Elektronica: hoofdtelefoons, USB-apparaten, printers en kabels;

  • Video Games: gaming-cadeaubonnen, controllers, accessoires en oplaadkits;

  • Kleding en sieraden: sneakers, jurkjes, sokken, boxers en merkproducten;

  • Boeken: kinderboeken, kookboeken, bestsellers en studieboeken.

Hiernaast zijn nog veel meer voorbeelden van de best verkochte producten op bol waar veel vraag naar is. Deze producten zijn erg divers. Vaak zijn de categorieën verzorging en elektronica goede categorieën om in te verkopen. Bij deze categorieën moet je denken aan huidproducten, oliën, draadloze opladers, telefoonhouders voor in de auto, rugzakken, massage guns en smartwatches. Let hierbij wel op de verzadiging. Hoe meer vraag er is naar een product, des te meer aanbieders je zult vinden op bol.com. 

Maximaliseer Je Omzet: Ontdek de Best Verkochte Seizoensproducten op Bol

Het is als verkoper belangrijk om in de gaten te houden wat de best verkochte producten zijn op bol. Hoe je dit kan doen leggen wij je uit in de volgende alinea. Zorg er allereerst voor dat je inspringt op seizoensproducten, mits dit binnen jouw verkoopstrategie pas. In de lente kun je kiezen voor het verkopen van verschillende producten voor in de tuin. Denk hierbij aan potten, tuingereedschap, tuinbanken en meubilair. Kortom, alles om het buiten weer op te vrolijken. In de zomer kun je denken aan zandbakken, buitenspeel artikelen, zwembaden, tenten en luchtkussens. Breekt de herfst aan, verkoop dan regenjassen, laarzen, paraplu’s of beschermhoezen. In de winter kun je kiezen voor kachels, dikke sokken, truien of gezellige versiering voor in huis. Buiten deze seizoenen kun je ook slim inspelen op bepaalde dagen. Voorbeelden hiervan zijn; Moederdag, Vaderdag, dierendag, Valentijnsdag, kerst en halloween. Het is slim om vlak voor deze dagen nieuwsbrieven te sturen naar je klantenbestand. Zo boost jij je verkoop van de best verkochte producten op bol, door bijvoorbeeld een kortingscode te verstrekken. Binnen ons handige dashboard stel jij eenvoudig je nieuwsbrief op en verstuur je deze richting je klantenbestand. Dit draagt bij aan veel verkoop en dus veel omzet. 

Door zoekwoorden onderzoek creëer jij de basis voor de best verkochte producten op bol

Stel, je denkt dat er veel vraag is naar een bepaald product. Hoe kom je er dan achter of dit daadwerkelijk het geval is. Hier kunnen wij heel snel antwoord op geven: door middel van zoekwoordenonderzoek. Zoekwoordenonderzoek is de eerste stap naar een succesvolle SEO-strategie. SEO staat voor Search Engine Optimization en houdt in dat je door middel van de juiste zoekwoorden de gewenste bezoekers aantrekt. Bij zoekwoordenonderzoek focus je op woorden welke veel worden gezocht. Op deze manier weet je zeker dat er vraag is naar een bepaald product. Stel, je wilt elektrische tandenborstels verkopen maar weet niet of hier vraag naar is. Je kunt dit onderzoeken. Dit doe je door je zoekterm in te typen in ons dashboard bij ‘Inkoop → Zoekvolume’. Typ het zoekwoord ‘elektrische tandenborstel’ in en verkrijg direct de resultaten van dit zoekwoord, dit is dan ook een voorbeeld van de best verkochte producten op bol. Op het moment van schrijven geeft onze tool aan dat er in Nederland circa 80.000 keer is gezocht naar dit zoekwoord op bol.com. In België is dit 13.000 keer. Je kunt hieruit opmaken dat het verkopen van elektrische tandenborstels op basis van zoekvolume een goed idee is. Houd uiteraard wel rekening met het aantal concurrenten. Ook geeft de tijdlijn in maanden weer dat er relatief weinig vraag is van januari tot mei én dat er in de zomermaanden veel gezocht wordt naar dit product. Je kunt hierop slim inspelen door rekening te houden met de factor tijd. Naast het zoekwoord ‘elektrische tandenborstel’, worden ook gerelateerde zoektermen weergegeven. Zo wordt er naast ‘elektrische tandenborstel’ ook gezocht naar; elektrische tandenborstel kind, elektrische tandenborstel oral b en elektrische tandenborstel houder. Kortom, door middel van zoekwoordenonderzoek ontdek jij eenvoudig of er veel vraag is naar een bepaald product op bol.com. Zelf op onderzoek uit? Maak dan gebruik van je gratis 14-daagse proefperiode en ontdek ook de overige voordelen van ons dashboard. Verder hebben we ook nog een interessante bron van bol zelf voor je over zoekwoorden en het nut ervan.

De tracker-tool van Rylee helpt je

Heb je zoekwoordenonderzoek verricht en ben je nog niet helemaal zeker van de potentie van een bepaald product? Kijk dan eens bij onze tracker-tool. Deze tool vind je bij ‘Inkoop → Tracker’. Het tracken van de best verkochte producten op bol geeft veel inzicht in gegevens. Ontdek de prijs van een product, het aantal aanbieders, het aantal keer dat dit product wordt verkocht én de omzet. Ook rekent deze tool een rapportcijfer uit. Hoe hoger dit cijfer is, des te aantrekkelijker het wordt om dit product te verkopen. Er blijkt namelijk veel vraag naar te zijn op bol.com. Een product tracken kun je doen door de naam in te voeren. Vervolgens wordt dit product vanaf dit moment ‘getrackt’. Na een aantal dagen heb je gegevens inzichtelijk. Op basis van deze gegeven kun jij bepalen of er veel vraag is naar het door jou onderzochte product. Let wel op dat je niet te snel oordeelt. De verkoop van een product is niet constant. Onderzoek je een product wat veel in het weekend wordt gekocht, maar track je deze van maandag tot donderdag? Dan is de kans groot dat de tracker aangeeft dat dit product niet goed is, terwijl de weekend verkopen enorm zijn. Gun jezelf de tijd zodat je een weloverwogen beslissing kunt nemen. Het voordeel is dat je meerdere producten tegelijk kan tracken. Zo ben jij niet continu in afwachting van één product en kun je goede keuzes maken. 

Start vandaag met jouw zoektocht

Je hebt van ons praktische tips ontvangen om te achterhalen naar welke producten veel vraag is op bol.com. Heb je een bepaald product welke je wilt verkopen voor ogen? Mooi, test in de praktijk of dit product potentie heeft. Zo maak je je beslissingen rationeel, in plaats van impulsief. Voor vragen kun je altijd contact met ons opnemen. Benieuwd naar ons dashboard? Meld je dan aan voor onze gratis 14-daagse proefperiode en ontdek zelf alle voordelen van Rylee. Wij beloven je dat we je niet teleur zullen stellen. Heb je andere vragen naar aanleiding van deze of één van onze vorige blogs? Ook dan kan je contact met ons opnemen, spreken we je snel?

Administratie Rylee

Veelgestelde vragen over naar welke producten veel vraag is op bol.com

Hoe ontdek ik of er veel vraag is naar een product?

De hoeveelheid vraag naar een product ontdek je met Rylee! Ons platform maakt zowel het zoekvolume inzichtelijk evenals de verkoopgegevens van een product.

Is zoekwoordenonderzoek belangrijk?

Ja dit is erg belangrijk. Dit komt doordat je je keuze baseert op een rationele overweging, in plaats van een impulsieve actie. Zorg ervoor dat je je zoekwoordenonderzoek nauwkeurig uitvoert, zodat je goed van start gaat met het verkopen van een product.

Kan je ook kiezen voor het verkopen van enkel seizoensproducten?

Ja dit kan zeker. Echter raden wij dit niet aan. Je moet seizoensproducten zien als een ‘extraatje’ in plaats van je volledige business. Zo zorg jij voor een structureel inkomen, in plaats van pieken en dalen.

Wil je meer op bol.com verkopen?

We zijn er om je te helpen. Krijg toegang tot de meest geavanceerde tool voor productonderzoek, e-mailmarketing en data insights op de markt.

* Zonder kosten. Abonnement op elk gewenst moment opzeggen.

Onze Reviews

Onze klanten vinden ons geweldig

Wij weten 100% zeker dat jij dat ook gaat vinden.

Fransisco

@fransisco

Een app die zich blijft ontwikkelen!! Sterk aanbevolen! 👍 💎

Karen

@karen

Zeer fijne researchtool die gemakkelijk in gebruik is en een goed overzicht geeft. Sterk aanbevolen! 🥰

Jona

@jona

Zeer fijne tool. Ziet er gelikt uit en heeft zo ongeveer alles wat nodig is voor mijn bedrijf. Echt elke euro waard! Zeer aa... 🔥✨

Bradley

@bradley

Goed voor zowel beginners als degenen die al zijn begonnen. Handig en makkelijk in gebruik. 🥰

Cassandra

@cassandra

Sinds ik Rylee gebruik ben ik gegroeid als bol.com ondernemer. Wat ik fijn vind aan Rylee is dat ik mijn e-mails kan automatiseren ... 🔥✨

Sadat

@sadat

De beste tool om de producten te tracken en goed overzicht duidelijk en makkelijk te gebruiken. 🔥✨

Rajhen

@rajhen

Ideaal om veel producten tegelijk te tracken! Een echte verrijking voor mijn bedrijf. 😊💖

Rogier

@rogier

Rylee is eenvoudig, gemakkelijk te leren en te gebruiken. Zeer voordelig en maandelijks opzegbaar, dus geen vervelende contracten. 🔥✨