Vaak is het de lastigste tijd voor een nieuwe verkoper: de start van je bedrijf, je eerste moment van verkoop op bol.com. Maar verkoop op bol.com maakt het mogelijk om toch in één klap direct in aanraking te komen met een groot publiek van maar liefst meerdere miljoenen potentiële klanten. In deze blog lees je alles over verkoop op bol.com; het belang van een groot bereik en waarom dit zo gunstig is voor jouw bedrijf. Ook lees je hoe je je bedrijf met behulp van zo’n enorm publiek kunt laten groeien. Het is de kunst om als verkoper goed en slim gebruik te maken van de middelen van bol.com, er zijn namelijk enorm veel handige middelen. In deze blog lees jij wat je door middel van bol.com de start van je bedrijf een boost kunt geven en lees jij hoe verkoop op bol.com bijdraagt aan groei van je bedrijf.
We weten allemaal dat bol.com jaarlijks enorm veel gebruikers kent. Volgens het persbericht van bol.com kent het platform nu jaarlijks 13 miljoen actieve gebruikers in Nederland en België. Ook bestaat het assortiment uit 35 miljoen artikelen, verdeeld over 52.000 verkooppartners op bol.com. Kortom, een hoop gebruikers, artikelen en verkooppartners. Als beginnende verkopers is het belangrijk om zo snel mogelijk aan klanten te komen. Door verkoop op bol.com is dit een stuk makkelijker dan wanneer je dit alleen moet doen. Als je als startende verkoper namelijk gebruik kunt maken van een groot platform met veel gebruikers, wordt het eenvoudiger om in contact te komen met jouw potentiële publiek. Verkoop op bol.com biedt jou als startende verkoper een enorme hoeveelheid mogelijkheden. Onderstaand worden een aantal redenen opgesomd waaruit blijkt dat verkoop op bol.com enorm geschikt is om je verkoop te boosten.
Toegang tot miljoenen gebruikers: zoals hierboven al staat beschreven kent bol.com een enorme hoeveelheid jaarlijkse én actieve gebruikers. Deze gebruikers zijn stuk voor stuk potentiële klanten voor jouw verkoop op bol.com. Veel van deze gebruikers bezoeken dagelijks of wekelijks het platform, waardoor jij als verkoper de kans krijgt om je aanbod te tonen aan een zeer groot publiek;
Snelle verkoop op bol.com: een ander voordeel van bol.com is dat je snel kunt starten met verkopen. Dankzij de enorme populariteit van het platform hoef je als beginnende verkoper niet te wachten tot bepaalde kansen zich voordoen. Dankzij de grote hoeveelheid bezoekers wordt de kans op een verkoop voor jou enorm vergroot. Dit betekent dat je als verkoper sneller resultaten gaat zien en je bedrijf kunt laten groeien
Professionele ondersteuning: een ander voordeel van bol.com bij de start van je verkoopavontuur is dat je beschikking hebt over enorm veel leerzaam materiaal, handleidingen en tips. Hierdoor kun jij als verkoper het maximale uit je verkoop avontuur halen. Ook kun je rekenen op ondersteuning van het team van bol.com. Zij kunnen jou altijd helpen bij vragen en/of problemen;
Goed betaalsysteem: een ander voordeel is dat je bij bol.com direct beschikking hebt over een goed en betrouwbaar betaalsysteem. Hierdoor voelen klanten zich prettiger en zijn ze sneller geneigd om een aankoop te doen. Dit zorgt voor meer vertrouwen en meer conversie voor jou als verkoper;
Veel marketingmogelijkheden: bij bol.com kun je gebruik maken van verschillende marketingmogelijkheden. Je kunt op bol.com je producten promoten, kortingsacties opzetten en adverteren op producten binnen het platform zelf. Hierdoor heb jij verschillende marketingtechnieken die jij in kunt zetten voor de verkoop op bol.com. Ook zorg jij hiermee voor een boost van je verkoop. Meer over de verschillende marketing mogelijkheden lees je in deze blog;
Goede logistieke opties: bij bol.com heb je de beschikking over verschillende logistieke opties, zoals fulfillment. Hierdoor kun jij als verkoper focussen op de groei van je bedrijf en heb je geen omkijken naar deze werkzaamheden;
Reviews en feedback: feedback van klanten is enorm belangrijk op bol.com. Dankzij het transparante feedback-systeem kun jij als verkoper laten zien dat je beschikt over een goede score (of niet). Hoe meer positieve reviews je hebt, des te sneller je verkoop op bol.com gaan groeien. Benieuwd hoe je dit regelt? Lees dan deze blog, daarnaast hebben we wat extra informatie voor je over de voorwaarden van reviews bij verkoop op bol.com.
Bol.com beschrijft op haar platform 9 stappen hoe je je bedrijf snel kunt laten groeien en hiermee veel mensen kunt bereiken. En veel mensen betekent veel verkopen. Door deze 9 stappen door te voeren, zorg jij ervoor dat je de groei van je verkoop op bol.com gaat versnellen. We hebben ze hieronder voor je op een rijtje gezet:
Beschikbaar assortiment: het is als verkoper natuurlijk belangrijk om je assortiment beschikbaar te hebben. Hiermee voorkom je negatieve reviews van klanten en je hebt net gelezen dan negatieve reviews niet goed zijn voor de verkoop op bol.com;
Optimaliseer je leverbelofte: het is belangrijk om goed en duidelijk te communiceren over je levering. Hierdoor betaal je uiteindelijk minder verzendkosten. Je kunt ook kiezen voor levering via bol.com. Dit geeft jou nog meer zekerheid om je verkopen op tijd te kunnen leveren. Het is belangrijk dat jij je voorraad goed inzichtelijk hebt, zodat je nooit ‘nee’ hoeft te verkopen;
Richt volumekorting in: maak het voor een klant aantrekkelijker om meer van je producten te kopen met behulp van volumekorting. Door dit goed in te richten ga jij ervoor zorgen dat je meer gaat verkopen en je bedrijf dus laat groeien op bol.com
Verhoog zichtbaarheid: het is belangrijk om je zichtbaarheid op bol.com te vergroten. Dit kan je doen door te adverteren, deel te nemen aan promoties en campagnes of veelgebruikte zoektermen toe te voegen. Meer over zichtbaarheid en het verhogen hiervan lees je hier;
Maak gebruik van data: krijg meer inzicht in hoe je artikelen kunt verkopen met behulp van een verkoopanalyse. Krijg inzicht in de conversie met behulp van de conversie-analyse. Het is als verkoper heel belangrijk om gebruik te maken van data. Data zorgt er namelijk voor dat jij enorm veel inzicht hebt in jouw bedrijf op bol.com, zodat je snel kunt groeien;
Scherpe prijzen: het is op bol.com enorm belangrijk om goede prijzen te hanteren. Je weet namelijk dat er enorm veel aanbieders zijn, dus het is belangrijk om je te onderscheiden ten opzichte van je concurrenten. Je kunt bijvoorbeeld tijdelijke verkoopprijzen instellen om jezelf te onderscheiden van de concurrentie;
Optimaliseer je productpagina: het is belangrijk om je productpagina zo goed als mogelijk in te richten. Door je productpagina zo goed mogelijk in te richten, stem je de verwachtingen goed af op die van de klant, waardoor je ook weer retouren voorkomt. Meer hierover lees je in deze blog;
Gebruik diensten van anderen: indien je zelf niet goed bent in schrijven is het raadzaam om je productinformatie te laten schrijven. Je zou ervoor kunnen kiezen om dit door ons te laten doen, via onze diensten pagina. Ook kun je ervoor kiezen om bijvoorbeeld hulp op gebied van financiën in te schakelen;
Creëer loyale klanten: maak gebruik van bijvoorbeeld NPS om je klantervaring te verbeteren. Door naar ze te luisteren, zullen ze sneller geneigd zijn om nogmaals bij je te kopen.
Zorg ervoor dat je de bovenstaande tips toepast in de praktijk. Dit gaat ervoor zorgen dat jij als verkoper op bol.com sneller klanten gaat bereiken en je bedrijf gaat laten groeien.
Snelstartgidsen
Nieuwste artikelen
Door Administratie - 09 Oct. 2024
Door Administratie - 27 Aug. 2024
Door Administratie - 07 Aug. 2024
Door Administratie - 24 Jul. 2024
Door Administratie - 06 Jun. 2024
Door Administratie - 06 Jun. 2024
Door Administratie - 02 Feb. 2024
Door Administratie - 26 Jan. 2024
Door Administratie - 24 Jan. 2024
Door Administratie - 23 Jan. 2024
We zijn er om je te helpen. Krijg toegang tot de meest geavanceerde tool voor productonderzoek, e-mailmarketing en data insights op de markt.
* Zonder kosten. Abonnement op elk gewenst moment opzeggen.
Nu je helemaal aan het einde van de pagina bent, is het eindelijk tijd om actie te nemen. Druk op de knop hiernaast om je proefperiode te starten!
Wij weten 100% zeker dat jij dat ook gaat vinden.