Bol.com is het grootste en meest bekende e-commerceplatform in Nederland en België. De online winkel biedt bol.com verkopers de mogelijkheid om hun producten te verkopen aan de 11 miljoen unieke bezoekers die per maand bol.com bezoeken. Maar er zijn nog meer voordelen te kenmerken die aanbieders kunnen verwachten als ze besluiten te verkopen op bol.com, waarbij we het grootste voordeel voor het laatste hebben bewaard.
Groot bereik
Zoals aangegeven heeft bol.com een enorm bereik met haar 11 miljoen unieke bezoekers per maand. Deze bezoekers zijn op zoek naar verschillende producten uit verschillende categorieën. Dit biedt bol.com verkopers de kans om zijn of haar aanbod aan een enorm publiek te presenteren en de kans op verkoop dan ook te verhogen.
Eenvoudige integratie
Bol.com maakt het graag gemakkelijk voor zowel haar gebruikers als haar aanbieders en kan het verkoopproces voor bol.com verkopers efficiënt inrichten. Bol.com heeft namelijk een aantal samenwerkingsverbanden met software leveranciers, waarbij een bol.com verkoper bijvoorbeeld de mogelijkheid heeft om geautomatiseerd bij te kunnen houden wanneer een product is verkocht en wanneer het verzonden moet worden. Door dergelijke voorbeelden van automatiseringen, wordt het risico van menselijk gemaakte fouten verminderd en wordt efficiëntie aangebracht.
Optimalisatie mogelijkheden
Dat bol.com een zeer populaire marketplace is met een hoge autoriteit in zoekmachines, blijkt wel uit de meeste zoektermen die op bijvoorbeeld Google worden ingevuld. Productpagina’s van bol.com verkopers kunnen hoog scoren in de zoekresultaten, wat de zichtbaarheid van de producten vergroot en hierdoor meer traffic naar de landingspagina wordt gegenereerd. En hoe meer verkeer er naar de pagina wordt gedirigeerd, hoe structureel hoog de pagina scoort op zoekmachines als Google. Dit betekent dus dat bol.com vele SEO-voordelen kent. Rylee geeft je de mogelijkheid om tot 4x meer klanten te krijgen voor jouw product, dankzij de product listing service. Dit nemen we graag voor je uit handen. Wil je direct de aandacht trekken? Klik dan hier!
Betrouwbaar en vertrouwd platform
Door de hoge mate van bekendheid van bol.com winkelen consumenten er graag. Ook bol.com verkopers profiteren hier dan weer van, aangezien klanten veel vertrouwen hebben in bol.com. Nog altijd weten veel klanten niet dat alle producten op bol.com worden aangeboden door haar partners, waardoor jij dus ook met je bedrijf direct een goed imago krijgt dankzij bol.com. Dan is het wel zaak om dat imago goed te houden natuurlijk ;).
Inzichten in verkoopstatistieken
Bol.com vindt het belangrijk transparant te zijn richting haar partners. Dit doet het onder meer door verkopers inzage te bieden in hun verkoopstatistieken. Denk hierbij aan hoeveel producten je hebt verkocht, hoeveel omzet je met de verkoop van bol.com hebt gegenereerd en hoeveel (en welke) klantbeoordelingen je hebt ontvangen. Dit geeft jou als bol.com verkoper waardevolle informatie om onder meer je prestaties te evalueren en te bepalen welke verkoopstrategieën voor jou het meest effectief zijn. De tool van Rylee biedt uitgebreidere statistieken, bijvoorbeeld het zoekvolume en het aantal concurrerende aanbieders van een product via bol.com. Lees er hier meer over.
Verzendopties
Als bol.com verkoper heb je de mogelijkheid om uit verschillende verzendopties te kiezen als je eenmaal je product hebt verkocht. Zo kun je kiezen uit standaardverzending, verzending binnen één dag en zelfs verzending op afspraak. De online klant anno 2023 wil te allen tijde gemak en is verwend geraakt door ‘vandaag besteld, morgen in huis’. Ook bol.com streeft hiernaar en wil deze verwachtingen van klanten graag voldoen. Houd hier dus rekening mee als bol.com verkoper. Het biedt jou in positieve zin de mogelijkheid om een geweldige klantbeleving te bieden als je snel kan leveren. Heb je moeite met het volgende dag in huis credo, dan kun je gelukkig bij bol.com zelfs je eigen voorraad in hun magazijn opslaan waarna zij de volledige verzending tot zich nemen. Dit met Logistiek via Bol.com (LvB). In een eerder artikel gingen we verder in op de verzendopties.
Klantenservice
Naast ontzorging in verzending wat een groot voordeel is voor bol.com verkopers, kan bol.com ook de klantenservice voor je uit handen nemen als bijkomend voordeel met LvB. Bol.com medewerkers communiceren dan met jouw klanten zodat jij daar geen omkijken meer naar hebt. En dat die klantenservice goed is, want als je zelf als bol.com verkoper met vragen zit, dan kun je eveneens een beroep doen op een klantenservice die 24/7 bereikbaar is en die snel antwoord geeft. Ook voor retourneringen en terugbetalingen hanteert bol.com een duidelijk en goed beleid. Dit kan bol.com verkopers helpen in het versterken van de betrouwbaarheid en eventuele problemen direct op te lossen.
Netwerken
Een ander voordeel om te verkopen van bol.com is de groeiende groep verkopers waaruit een actieve en betrokken community wordt opgericht. Het voordeel is dat je met hen kan netwerken en kan sparren over alle (actuele) onderwerpen en vraagstukken die er op dat moment spelen bij bol.com. Je kan ze bijvoorbeeld vragen hoe je het beste je producten tekstueel kan presenteren, welke fotovolgorde je dient aan te houden en op welke doelgroep je je het beste kan focussen.
Het is gratis!
Tot slot het grootste voordeel voor jou als bol.com verkoper; het openen van je bol.com verkopers account en het vervolgens aanbieden van je assortiment is helemaal gratis! Je betaalt geen opstartkosten of maandelijkse abonnementsprijzen, maar uitsluitend een commissie als je iets verkoopt. Je hebt te maken met enerzijds een vaste commissie, van €0,83 per artikel en een variabele commissie die afhankelijk is van de verkoopprijs. Lees alles over hoe de commissie is opgebouwd in dit artikel.
Webinar
Bol.com organiseert met enige regelmaat webinars speciaal voor mensen die nog twijfelen of verkopen via een platform zoals bol.com voor hun rendabel kan zijn. Mocht je geïnteresseerd zijn in het bijwonen van dat webinar, klik dan hier.
Snelstartgidsen
Nieuwste artikelen
Door Administratie - 02 Feb. 2024
Door Administratie - 26 Jan. 2024
Door Administratie - 24 Jan. 2024
Door Administratie - 23 Jan. 2024
Door Administratie - 19 Jan. 2024
Door Administratie - 19 Jan. 2024
Door Administratie - 19 Jan. 2024
Door Administratie - 17 Jan. 2024
Door Administratie - 10 Jan. 2024
Door Administratie - 10 Jan. 2024
We zijn er om je te helpen. Krijg toegang tot de meest geavanceerde tool voor productonderzoek, e-mailmarketing en data insights op de markt.
* Zonder kosten. Abonnement op elk gewenst moment opzeggen.
Nu je helemaal aan het einde van de pagina bent, is het eindelijk tijd om actie te nemen. Druk op de knop hiernaast om je proefperiode te starten!
Wij weten 100% zeker dat jij dat ook gaat vinden.