De betekenis van evergreen is eigenlijk iets wat heel het jaar door relevant blijft. Het is een term die niet alleen in de e-commerce wordt gebruikt, maar ook bij andere onderwerpen. Denk hierbij aan een liedje dat heel het jaar door geluisterd wordt. Ook kan het gaan om content die niet snel verouderd. In geval van e-commerce gaat het bij evergreen om producten die je heel het jaar door kunt verkopen. Dit kunnen verschillende soorten producten zijn. Deze zullen wij benoemen in deze blog. Leuk feitje over evergreen. Het is een term die eigenlijk afkomstig is van bomen die heel het jaar groen blijven, zoals bijvoorbeeld de dennenboom. Ook is een voordeel van evergreen producten dat ze worden gewaardeerd onder verschillende doelgroepen. Bij hype- of seizoensproducten is dit vaak niet het geval.
Evergreen producten zijn heel handig. De reden hiervan is dat je ze heel het jaar door kunt verkopen. Dit heeft in het geval van e-commerce veel voordelen. Allereerst is het handig omdat je natuurlijk heel het jaar door omzet gaat genereren. Dit is goed voor de cashflow van je bedrijf. Natuurlijk verkoop je nooit heel het jaar door evenveel producten, maar je voorkomt in ieder geval dat je helemaal geen producten verkoopt. Dit is ook handig voor als je je vindbaarheid van je website wilt verbeteren. Indien je kiest voor onder andere SEO (search engine optimization), zorg je voor de opbouw van autoriteit binnen Google. Hierdoor verhoog je tevens de kans op verkoop. Ook kun je een goede niche betreden waarmee je ook op social media kunt scoren. Doordat je niet gaat wisselen van niche, zorg je voor relevante volgers op je kanaal en hierdoor creëer je meer kans op verkoop. Ook kun je focussen op één specifieke branche en hoef je niet heel het jaar op zoek naar winning products. Tot slot kun je, in het geval van voorraad, meer inkopen op één moment. Je verkoop je producten waarschijnlijk toch wel, aangezien hier heel het jaar vraag naar is. Dit levert je tevens inkoopvoordeel op en dus een hogere marge.
Graag vertellen wij je in deze blog welke categorieën geschikt zijn voor evergreen. Dit zijn namelijk meerdere categorieën. Je kunt dus kiezen welke categorie het best bij jou als verkoper past. Natuurlijk kun je ook meerdere categorieën inzetten als e-commerce ondernemer. Bepaal zelf welke onderstaande categorie of categorieën jij in wilt zetten voor de verkoop.
Elektronische gadgets: elektronische gadgets zijn momenteel booming. Iedereen heeft wel een elektronisch apparaat. De elektronische apparaten hebben een hoge vraag vanuit de doelgroep, aangezien ze het leven van de koper een stuk makkelijker maken. Op ieder moment komt er wel een nieuwe gadget uit. Hierdoor blijft de vraag hoog. Je kunt hierbij denken aan drones, microfoons en tablets;
Draadloze opladers: als consumenten iets leuk vinden zijn het wel draadloze opladers. Telefoons zijn een onderdeel van ons leven geworden, net als smartwatches en draadloze oordopjes. De laatste tijd worden deze draadloze opladers steeds populairder. Het zijn ook ideale producten om te verkopen via je e-commerce store of bol.com. Speel hier als verkoper dan ook slim op in;
Bagage en reizen: iedereen die reist heeft producten nodig om de bagage mee te vervoeren. Of dit nu per auto, boot of vliegtuig is. Het komt altijd van pas. Zeker na corona is het remote werken steeds populairder geworden. Lang niet iedereen werkt meer op kantoor of thuis. De hele wereld is een werkplek geworden. Je kunt hier slim op inspelen door reisartikelen te verkopen. Denk hierbij aan koffers, nekkussen of laptoptassen. Kortom, genoeg potentie binnen deze evergreen categorie;
Fitness- en sportartikelen: ook deze categorie is na corona behoorlijk populair geworden. Mensen willen gezonder leven en zijn bereid hiervoor te investeren in producten die hierbij helpen. Deze categorie bestaat uit veel verschillende producten. Je kunt hierbij denken aan yoga matten, fitness trackers, gewichten en weerstandsbanden;
Dierenproducten: dit is écht een goede evergreen categorie. Iedereen wil zijn/haar huisdier goed verzorgen. En dit staat natuurlijk gelijk aan veel verkoopmogelijkheden. Dierenproducten vergen vaak weinig technische controle, waardoor deze erg aantrekkelijk zijn om te verkopen. Je kunt hierbij denken aan borstels, dierenvoeding en kleding;
Horloges en sieraden: horloges en sieraden zijn altijd in trek bij consumenten. Zeker als dame heb je nooit genoeg oorbellen of ringen. Dankzij de hoge vraag naar deze artikelen, biedt dit veel kansen voor de verkoop. Wel is deze markt aardig verzadigd en uitdagend. Je kunt hierbij denken aan horloges, kettingen, oorbellen en ringen;
Auto accessoires: auto accessoires worden ook steeds populairder en kunnen tevens heel het jaar door verkocht worden. Ook deze categorie trekt een groot publiek aan potentiële kopers. Bij auto accessoires is niets te gek. Je kunt bijvoorbeeld stickers, telefoonhouders, stoelhoezen en ledverlichting verkopen. Indien je in wilt stappen in deze categorie wordt het aangeraden om met originele producten te komen. De markt is namelijk redelijk verzadigd;
Telefoonhoesjes: bijna iedereen heeft deze wel eens online besteld. Dit toont de omvang van de potentiële verkoop wel aan. Maar, met veel vraag gaat ook veel aanbod gemoeid. Let hier dus wel op als je telefoonhoesjes wilt gaan verkopen. Zorg er altijd voor dat de kwaliteit van de hoesjes goed is. Hierdoor ga je je concurrentie verslaan. Het voordeel van telefoonhoesjes is de hoge marge die erop zit. Speel hier dan ook slim op in;
Zonnebrillen: zonnebrillen kunnen ook heel het jaar door verkocht worden. Vanzelfsprekend zullen deze bij het warmere weer vaker worden verkocht, maar ook in de koudere maanden wordt een zonnebril regelmatig gedragen. Wel zul je het bij deze categorie voornamelijk van de zomermaanden moeten hebben. Potentiële kopers zijn in deze maanden sneller geneigd om een zonnebril aan te schaffen;
Huisdecoratie: de laatste categorie is huisdecoratie. Mensen raken snel verveeld in hun huis en zijn dan op zoek naar items om hun huis op te vrolijken. Je kunt hierbij aan veel verschillende producten denken, zoals posters, placemats en schilderijen.
Je weet nu als verkoper welke evergreen categorieën je kunt inzetten voor de verkoop van jouw producten. Dit zijn de meest voorkomende evergreen categorieën. Natuurlijk zijn er meerdere, maar hiervoor kun je zelf onderzoek doen. Wil je weten hoeveel vraag er naar bepaalde producten is? Gebruik dan ons zoekvolume tool en krijg direct inzichtelijk hoeveel én wanneer er vraag is naar het specifieke product.
Snelstartgidsen
Nieuwste artikelen
Door Administratie - 09 Oct. 2024
Door Administratie - 27 Aug. 2024
Door Administratie - 07 Aug. 2024
Door Administratie - 24 Jul. 2024
Door Administratie - 06 Jun. 2024
Door Administratie - 06 Jun. 2024
Door Administratie - 02 Feb. 2024
Door Administratie - 26 Jan. 2024
Door Administratie - 24 Jan. 2024
Door Administratie - 23 Jan. 2024
We zijn er om je te helpen. Krijg toegang tot de meest geavanceerde tool voor productonderzoek, e-mailmarketing en data insights op de markt.
* Zonder kosten. Abonnement op elk gewenst moment opzeggen.
Nu je helemaal aan het einde van de pagina bent, is het eindelijk tijd om actie te nemen. Druk op de knop hiernaast om je proefperiode te starten!
Wij weten 100% zeker dat jij dat ook gaat vinden.