Hoe start jij je dag?

Hoe start jij je dag?

Ik heb een vraag voor jou! Hoe start jij je dag? Hoe sta jij op, en wat ga jij als eerste doen? Wat zijn jouw morning habits? De start van jouw dag bepaalt hoe jouw dag gaat lopen. Stel jij blijft tot een uur of 1 in bed liggen. Helemaal vermoeid omdat je niet eerder bent opgestaan, hoe loopt de rest van jouw dag dan? Moeizaam, niets doen? Denkend aan hoe jouw dag beter had kunnen lopen als je meteen rond een uur of 7-8 had opgestaan?

Het belang van je bed opmaken
Als je ’s ochtends wakker wordt en je jouw bed als een zootje achterlaat, dan begin je je dag eigenlijk al verkeerd, en dat voel je ook. Want hoe je het ook went of keert, je komt s’avonds toch weer terug naar je bed. Een opgemaakt bed zorgt er dus voor dat je productiever wordt, aangezien als je je bed opmaakt, het je eigenlijk een mini boost geeft. Want je begint je dag meteen goed, door het zo alvast klaar te leggen, dat je er weer heerlijk s’avonds onder terug kan kruipen. De dekens goedleggen is het eerste wat je op een dag kunt doen en daarom heel belangrijk. Mensen voelen dus zich beter als ze naar bed gaan en zien dat zij hun bed hebben opgemaakt. Dus begin in ieder geval met deze habit te creëren. Na 21 dagen dat gedaan te hebben achter elkaar, gebeurt het automatisch en je hebt er de rest van je hele leven profijt van! Het klinkt misschien als iets kleins, maar het gaat je zeker helpen om de grotere bad habits te tackelen in je leven 😉

Je telefoon beneden laten als je gaat slapen
Wat is het eerste wat jij doet als jij opstaat? Op je telefoon kijken? Je telefoon zorgt er dan meteen voor dat jouw hoofd meteen druk wordt en te vol raakt met alle binnenkomende informatie, wat ervoor zorgt dat je je meteen gestrest voelt. Begin het eerste uurtje van de dag zonder telefoon. En dan helpt het zeker als je telefoon beneden ligt, in plaats van naast je bed. Want dat zorgt er een stuk eerder voor dat jij opstaat uit bed!

Druk ook niet de snooze button!
Dit is een hele belangrijke tip. Hier zit namelijk een wetenschappelijke manier van denken achter. Als jij slaapt, gaan jouw hersenen een aantal sleep cycles door, na 4 cycles door te zijn gegaan, gaan jouw hersenen zich voorbereiden om wakker te worden. Dit betekend, als jij wakker wordt, dat je hersenen ook echt klaar zijn om vers de dag te starten. Maar als jij de snooze button drukt, misschien raad je het al, dan beginnen je hersenen weer helemaal opnieuw in een sleep cycle. Dit zorgt ervoor dat als jij dan over 9 minuten wakker wordt, dat jouw hersenen alweer in de slaap stand zitten, en dat jij heel vermoeid wakker wordt! Pas na 4 uur nadat je weer wakker wordt, begin je je weer normaal te voelen. (Dit kan je vervroegen door een ijskoude douche te nemen, dit kan ook werken als je heel vroeg moet opstaan en dan ook eigenlijk nog in een sleep cycle zit om dan wakker te worden!).

Wat ik wil dat jij gaat doen
Begin nu meteen met je bed opmaken mocht je dat nog niet gedaan hebt, vanavond als je gaat slapen, laad je telefoon dan op BUITEN de slaapkamer. Als je wakker wordt, tel dan tot 5, en zorg ervoor dat jij meteen opstaat! (En als je zegt, mijn telefoon is mijn wekker, koop een echte wekker…)

Over de schrijver

Ryon Mereboer

Ryon Mereboer is een hele creatieve programmeur. Hij is al sinds 2017 bezig met software te ontwikkelen wat andere ondernemers helpt met hun online bedrijven. Op 20-jarige leeftijd heeft hij 3 software bedrijven (Rylee, Ryone en Facturi). Waarvan alle 3 de ondernemingen gefocust zijn op het helpen van de online ondernemer. Ook is Ryon gespecialiseerd in funnels maken die hoog converteren.

Heb jij deze artikelen al gelezen?