Hoe groot moet jij nou zijn, om te kunnen leven van bol.com?

Hoe groot moet jij nou zijn, om te kunnen leven van bol.com?

Om te beginnen. Is het handig om te weten hoeveel artikelen er nou staan op bol.com. En schrik niet… dit zijn er 21 miljoen. 21 MILJOEN.

En hoeveel verkopers zijn er op bol.com. “Slechts 22.000”. Dit zijn ongeveer 1000 producten per verkoper.

Dat klinkt super veel. En dat is het ook.
Maar schrik hier niet van. Want je hebt geen 1000 producten nodig om je brood te verdienen met bol. Of ook maar 100. Waar je op het begin naar moet streven is 10 producten. Maar wel 10 goedlopende producten. En niet dat Aliexpress prul. Waar je veel inkoopt voor weinig. En een beetje winst maakt. Want geloof mij, dit assortiment van 21 miljoen. Zal heel veel goedkope prul ook tussen zitten.

Je moet eigenlijk verkopers onder 3 categorieën verdelen.

De all-around verkopers. Meestal producten onder de 20 euro. Heel veel van Aliexpress. En vaak net aan winstgevend.
De Private labelers.
En de grote merken.

Laten we beginnen met de all-around verkopers. Hier beginnen de meeste. Vaak omdat je geen groot investeringsbudget hebt of omdat je denkt dat je hier de grootste marge’s uit kan halen. Hier kopen mensen zoveel mogelijk in van Aliexpress voor een zo’n laag mogelijke prijs. En verkopen het op bol.com. Goed om op het begin wat meer budget te krijgen. Maar er is een kans dat snel de slechte reviews bij jou de das al om doen. Probeer daarom zo snel mogelijk kwaliteit te leveren en een private label op te starten om je bedrijf duurzaam te maken. Vaak hebben deze mensen ook een groter aandeel in het assortiment (Rond de 30)

De private labelers. (Jouw eigen merk van je producten lijn)

Deze verkopers hebben hun eigen merk geregistreerd. Je gaat kijken in welke categorie je een merk wilt creëren en gaat daarna op zoek naar een betere leverancier die aan jouw kwaliteitsnormen voldoet. Je durft wat meer te investeren in een duurzamer product en zet dat op bol.com. En merk opbouwen duurt een tijdje. Maar je ROI (Return on Investment) zal uiteindelijk ook groeien. Dit is omdat als jij een goed merk hebt gecreëerd, mensen bij jou terugkomen om jouw kwaliteit. En ook jouw producten voor een hoge prijs kan aanbieden. Hier heb je een kleiner aandeel in het aantal producten uit je assortiment. Rond de 10

De grote merken.

Deze groep verkopers spreekt al voor zich. Maar zij halen ook een heel groot deel van hun omzet in de Nederlandse markt van bol.com. Deze verkopers hebben vaak een gevarieerd assortiment. Een groot merk is natuurlijk ook jouw einddoel. Je moet dit dan ook zien als een proces.

Je begint namelijk als all-around verkoper en stormt zo snel mogelijk naar een private label om jouw bedrijf duurzaam te maken. Als je echt uit wilt blinken kan je een groot merk worden natuurlijk! Maar jouw bol verkoop carrière begint net als iedereen bij het begin. En de weg naar private labelen!

Dus als je gaat kijken welk aandeel je nou in het assortiment nodig hebt van bol.com is het eigenlijk maar een heel klein percentage. Want 10 producten / 21000000 = 0,00000047 %. En dat kan jij zeker! Dat percentage is slechts het begin!

Dus kort samengevat:

Jij wilt beginnen met bol.com verkopen en denkt hoe kan ik in deze markt nog mijn brood halen als er al zoveel producten zijn? Nou heel simpel! Streef naar die 0,00000047 % en start met private labelen!

En vergeet je niet te registreren voor de beste bol.com product research tool van 2019 door op de knop hieronder te drukken om sneller die 0,00000047 % te halen 😉!

Over de schrijver

Ryon Mereboer

Ryon Mereboer is een hele creatieve programmeur. Hij is al sinds 2017 bezig met software te ontwikkelen wat andere ondernemers helpt met hun online bedrijven. Op 20-jarige leeftijd heeft hij 3 software bedrijven (Rylee, Ryone en Facturi). Waarvan alle 3 de ondernemingen gefocust zijn op het helpen van de online ondernemer. Ook is Ryon gespecialiseerd in funnels maken die hoog converteren.

Heb jij deze artikelen al gelezen?