Bram Krikke - De boekenclub

Bram Krikke - De boekenclub

Bram Krikke heeft vandaag zijn boekenclub… uhh kledinglijn gelanceerd! En jij als ondernemer kan hier zeker het een en ander van leren. Het is namelijk al een tijdje bekend dat Bram zijn eigen kledinglijn wilt lanceren. De iconische JoeJoe uitdrukking kent iedereen en zijn kledinglijn is hier dan ook omheen gebouwd. Zoals je hier kan lezen, heeft Bram dit merk opgericht om de kleding waar hij van houd, die moeilijk te krijgen is in Nederland, in Nederland te brengen.

Maar dit is natuurlijk niet de enige reden dat ik dit artikel schrijf, want wat deze website speciaal maakt is de branding eromheen. Het is natuurlijk niet niks om een eigen kledinglijn te starten, dit is namelijk een van de meest tijdrovende en moeilijkste branches om je weg in te vinden. Dit is om het feit dat je genoeg kleding moet inkopen, je niet weet of het wel verkoopt, toch een groot assortiment ergens wilt, maar vaak toch te kampen krijgt met hoge retouren. (In Nederland is het gemiddelde retourpercentage van kleding wel 50%!). Hoe Bram dit oplost is dat hij werkt met zogeheten "drops". Zo zorgt hij voor FOMO (Fear of missing out) en is er een grotere kans dat hij zijn voorraad verkoopt.

Wat je kan zien aan deze website, buiten dat het natuurlijk een hele unieke style heeft. Is dat de kleding 1 op 1 overgaat in de branding om de website heen. Lekker retro. Zonder de kleding zal de website niet goed tot zijn recht komen en zonder de website zou de kleding ook niet goed tot zijn recht komen. Ook zal de website dan niet deze mooie nostalgische look geven. Want als de kleding lekker retro is, dan de website ook! (Maar alsnog ook heel modern)

Ik wil jou dus meegeven dat als je een goed product hebt gevonden, investeer goed in jouw branding eromheen. Jouw klanten worden namelijk verliefd op jouw brand, en toevallig ook in Bram zijn geval, op de persoon die erachter zit. Als iemand vraagt is product A beter dan product B, dan wil jij dat jouw klant jouw product zegt. Niet die van de concurrent. Kijk maar is goed om je heen, als iemand vraagt is Apple of Samsung beter. De ene helft zal Apple zeggen, de andere Samsung. Laat jouw merk jouw verhaal vertellen, en laat je product de rest doen.

Bezoek hier het linkje naar Bram zijn website: klik hier

Over de schrijver

Ryon Mereboer

Ryon Mereboer is een hele creatieve programmeur. Hij is al sinds 2017 bezig met software te ontwikkelen wat andere ondernemers helpt met hun online bedrijven. Op 20-jarige leeftijd heeft hij 3 software bedrijven (Rylee, Ryone en Facturi). Waarvan alle 3 de ondernemingen gefocust zijn op het helpen van de online ondernemer. Ook is Ryon gespecialiseerd in funnels maken die hoog converteren.

Heb jij deze artikelen al gelezen?